ایران تبدیل به قدرت بازار فلزات منطقه می شود/تاثیر برگزاری ایران متافو بر صنایع مرتبط.
صنعت فولاد و فلزهای دیگر و زیرشاخههای متنوع آن و البته حوزه معادن، ماشینآلات و تجهیزات؛ به اسم متافو پیوند خورده و بسیاری بر این اعتقاد هستند که متافو به یکی از نمادها و شناسنامه صنایع متعدد این حوزه پیشران تبدیل شده است. مدیر برگزاری نمایشگاه ایران متافو در بخش دیگری از صحبتهای خود به تاثیر برگزاری این نمایشگاه در برندینگ صنایع حاضر در این رویداد اشاره کرد و گفت: بهطورقطع برندسازی یکی از بخشهای مهم و قابلتوجهی است که میتوان در کارکردهای یک نمایشگاه تعریف کرد. شاید ایران متافو در حوزه فروش تولیدکنندگان فولاد خیلی تعیینکننده نباشد، اما بهطورحتم در حوزه برندینگ تاثیرگذار خواهد بود. ما تلاش کردیم تا این بخش تاثیرگذار و کمککننده باشد. در دنیا بهطورمعمول نمایشگاههایی که در این حوزه برگزار میشوند، بهصورت دوسالانه و سهسالانه برگزار میشوند. یکی از دلایلی که ما به این جمعبندی رسیدیم تا ایران متافو را بهصورت سالانه برگزار کنیم، این بود که ما کشوری رو به توسعه هستیم و پروژههای معدنی زیادی داریم. بسیاری از این پروژهها نمیتوانستند ۲ یا ۳ سال صبر کنند تا تجهیز کارخانه یا تامین مواد اولیه یا ماشینآلات را انجام دهند. از طرفی، برخی شرکتها و مجموعههای تازهوارد بهتازگی وارد این حوزه شده بودند و به حضور در نمایشگاه ایران متافو بهمنظور ورود به بازارهای داخلی و خارجی نیاز داشتند. برگزاری سالانه نمایشگاه ایران متافو بسیار تاثیرگذار بود و موجب شد که حضور شرکتهای تعیینکننده در این رویداد بیشتر و جدیتر شود. امروزه در داخل کشور کمتر شرکت نامداری وجود دارد که از قبل پیشبینیهای لازم را برای حضور در ایران متافو انجام نداده باشد. این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه گفت: ما در گام نخست تلاش کردهایم که فعالان تمام حوزههای فلزی، در این رویداد حضور داشته باشند. البته گفتنی است، بنا به دلایلی ممکن است در برخی فلزات، ظرفیت خاصی نداشته باشیم. بهعنوان مثال، ما در حوزه طلا نمیتوانیم اقدام قابلتوجهی انجام دهیم. با این حال، صنایع بالادستی حوزه آلومینیوم در این سالها همواره در کنار ما بودند. فعالان حوزه تامین مواد اولیه، ماشینآلات، ریختهگری و… نیز طی این سالها در این نمایشگاه حضور داشتهاند.