رشد بیش از ۷ درصدی تولید فولاد خام

5
(1)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وزارت صمت، در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ بیش از ۲۸ میلیون و ۳۷۴ هزار تن فولاد خام تولید شد که در مقایسه با تولید ۲۶ میلیون و ۴۳۲ هزار تنی سال پیش از آن، افزایش ۷.۳ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، در حوزه محصولات فولادی از بیش از ۲۳ میلیون و ۳۹۲ هزار تن در ۱۲ ماهه ۱۳۹۸ به تولید حدود ۲۵ میلیون و ۶۹ هزار تن در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ رسیدیم. همچنین تولید کاتد مس نیز با افزایش ۱۴.۵ درصدی مواجه بود. بر این اساس در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ تولید کاتد مس به نزدیک ۲۹۱ هزار تن رسید که این رقم در مدت مشابه سال قبل آن (۱۳۹۸) حدود ۲۵۴ هزار تن بوده است.

در زمینه تولید شمش آلومینیوم خالص از بیش از ۲۸۷ هزار تن در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ به بیش از ۴۴۶ هزار تن در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ رسیدیم که ۵۵.۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش تولید سیمان نیز ۱۲.۵ درصد افزایش داشت. بر این اساس در ۱۲ ماهه ۱۳۹۸ به میزان ۶۱۶ میلیون و ۶۵۴ هزار تن سیمان تولید شد که این رقم در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ به ۶۹۳ میلیون و ۸۷۱ هزار تن رسید.

در زمینه کنسانتره زغالسنگ نیز تولید ۲.۵ درصد افزایشی بوده است. در این راستا در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ حدود ۱۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تن و در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ حدود ۱۶ میلیون و ۶۸۹ هزار تن کنسانتره ذغالسنگ به تولید رسید.

تولید در بخش کاشی و سرامیک، شیشه جام و ظروف شیشه‌ای نیز به ترتیب با افزایش ۱.۷، ۲.۶ و یک درصدی روبه رو بود. در شیشه جام نیز از ۱۱ میلیون و ۲۱۹ هزار تن در سال ۱۳۹۸ به ۱۱ میلیون و ۵۰۵ هزار تن در سال ۱۳۹۹ رسیدیم. همچنین در زمینه تولید ظروف شیشه‌ای از ۷ میلیون و ۱۶۹ هزار تن در سال ۱۳۹۸ به ۷ میلیون و ۲۴۲ هزارتن در سال ۱۳۹۹ رسیدیم.

5 / 5. 1

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی