طرح ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای مقابله با فولاد چین

0
(0)

🔸روش‌های تجاری ناعادلانه چین بار دیگر در تیررس ایالات متحده قرار گرفته است و واشنگتن نشان داده که از توافق جدید با اتحادیه اروپا برای جلوگیری از دامپینگ چین در میان عدم اطمینان در مورد فاز بعدی مذاکرات تجاری دوجانبه استفاده خواهد کرد.

🔸به گزارش پایگاه خبری فولادبان، کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در مقاله‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، فلزات ارزان چینی را که به بازارهای جهانی هجوم آورده و قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان آمریکایی کاهش داده و منجر به از دست دادن ۱۶۰۰۰ شغل فولادی در ایالات متحده بین ژانویه ۲۰۱۵ و اکتبر ۲۰۱۶ شده است، مورد انتقاد قرار دادند.

🔸برای مقابله با این مشکل، ایالات متحده مذاکراتی را با اتحادیه اروپا برای ایجاد اولین توافقنامه بخشی مبتنی بر کربن در جهان در تجارت فولاد و آلومینیوم آغاز خواهد کرد.

🔸آن‌ها گفتند: ایالات متحده تمیزترین فولادهای جهان را تولید می‌کند، در حالی که چین کثیف‌ترین فولادها را تولید می‌کند.

🔸اواخر ماه گذشته، بروکسل و واشنگتن یک توافق جدید را اعلام کردند و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این توافق، دسترسی به بازارهای ما برای فولاد کثیف، از کشورهایی مانند چین را محدود می‌کند. او به‌ویژه سیاست‌های اقلیمی و تجاری را ترکیب کرد و در عین حال به اختلاف تجاری چندساله بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم پایان داد.

 

 

0 / 5. 0

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی