قیمت فولاد همچنان در پایین ترین حد شش هفته اخیر قرار دارد

0
(0)

قیمت فولاد به دلیل مشکلات چین و تمرکز بر داده های اشتغال ایالات متحده، همچنان در پایین ترین حد شش هفته اخیر قرار دارد

قیمت فولاد در اواخر ژوئیه در پایین‌ترین سطح خود قرار داشته است .

– مشکلات کووید چین، کشمکش‌های چین و آمریکا جایگزین امیدهای محرک است.

– در بحبوحه شرایط جنگ طلبانه فدرال رزرو و مشکلات رکود، حو حاکم بر بازار همچنان ضعیف است.

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) ایالات متحده برای انگیزه تازه در میان جو حاکم بسیار مهم خواهد بود.

با پیوستن جو ترس از سیاست های تهاجمی بانک مرکزی به بدبینی های مرتبط با چین، قیمت فولاد در پایین ترین سطح در شش هفته گذشته تحت فشار باقی ماند. با این حال، آرامش معاملات قبل از گزارش NFP، حرکات شدید قیمت فلزات را محدود می کند.

قیمت میلگرد در بورس آتی شانگهای (SFE) در حالی که حال و هوای معامله گران فولاد را به تصویر می کشد، 1 درصد کاهش یافت، در همین حال نیز ورق کلاف گرم 0.6 درصد کاهش یافت. فولاد ضد زنگ هم 0.4 درصد کاهش یافت.

قرنطینه ناشی از کووید در شهر چنگدو چین به PMI تولیدکننده Caixin می پیوندد تا شرایط بد را برای دومین اقتصاد بزرگ جهان به تصویر بکشد و بر جو حاکم تأثیر منفی بگذارد. در همین راستا تنش ژئوپلیتیکی بین پکن و واشنگتن از طریق تایوان نیز بر این موضوع تاثیر گذار است. علاوه بر این، رویترز اخباری را منتشر کرد که حاکی از این موضوع است که محدودیت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای عرضه تراشه‌ها به چین، بخشی از یک تلاش گسترده‌تر است.

در همین راستا اخبار رویترز بیان می‌کند: «نزدیک به 70 شهر چین کاهش قیمت مسکن جدید را در ماه گذشته گزارش کردند، که بیشترین کاهش از زمان شروع همه‌گیری [کوید۱۹] بود، و فشار بیشتری بر دولت‌های محلی برای ارائه سریع حمایت‌های اضافی برای خریداران خانه و توسعه دهندگان را وارد کرد.

در جاهای دیگر، داده‌های قوی‌تر ایالات متحده و فدرال‌اسپیک تهاجمی، به بدبینی پیرامون چین پیوستند تا بازدهی خزانه‌داری آمریکا را تقویت نموده که به نوبه خود باعث شد تا شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح از سال 2002 برسد و فشار نزولی بر قیمت فولاد را تشدید کند .

با نگاه به آینده، بازیگران بازار چشمان خود را به گزارش (NFP) و نرخ بیکاری در ماه اوت دوخته‌اند که به ترتیب شاخص خود را 300 هزار و 3.5 درصد در مقابل 528 هزار و 3.5 درصد قبلی، نگاه خواهند داشت تا در بحبوحه افزایش رکود تقاضا و سیاست های تهاجمی بانک مرکزی، انگیزه جدیدی داشته باشند. به گزارش رویترز، «اگرچه قیمت فولاد ممکن است در طول فصلی که به طور سنتی اوج تقاضا بین سپتامبر و اکتبر؛ زمانی که فعالیت ساخت‌وساز در چین پیش از زمستان افزایش می‌یابد، تا حدودی حمایت شود، تحلیلگران گفتند که فضای محدودی برای افزایش قیمت وجود دارد».

0 / 5. 0

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی